Foredrag: Leif Davidsen besøger Rejsby

Kommunikationsansvarlig 11/10/2024

19. november holder Leif Davidsen foredrag på Rejsby Europæiske Efterskole med titlen ”Vejen til Putins krig og dens følger”

Det er med stor glæde, at vi kan præsentere et foredrag med forfatter og journalist Leif Davidsen. Han besøger Rejsby Europæiske Efterskole tirsdag 19. november 20.00, hvor han fortæller om ”Vejen til Putins krig og dens følger”.

Det er koster 50 kroner at deltage, og du kan tilmelde dig på linket her: https://www.WebTilmeldinger.dk/TilmeldingsFormularV2/Tilmelding.aspx?FormId={BAB2B77B-2BD9-48FE-9EDA-B3409858B193}

Efterskolen er vært for en kop kaffe og et stykke kage 19.30 inden foredraget.

Om Leif Davidsen:

Leif Davidsen er 74 år, og han er en af Danmarks mest folkekære forfattere og en anerkendt journalist med en imponerende række priser for sit litterære arbejde. Som forfatter han om menneskers liv i tiden og udforsker komplekse politiske, historiske og sociale problemstillinger på en unik måde.

Udover at være en dygtig forfatter er Leif Davidsen også en efterspurgt foredragsholder, der formår at engagere sit publikum med levende, personlige og humoristiske præsentationer. Gennem mere end 20 år som udenrigsjournalist for Danmarks Radio har Leif Davidsen bidraget med værdifuld indsigt i verdens begivenheder, hvilket har beriget hans litterære værk med dybde og autenticitet.

Om foredraget:

I sit foredrag vil Leif Davidsen belyse den aktuelle situation ved fronten og konsekvenserne af krigen i Rusland. Han vil også forsøge at forstå Putins transformation fra pragmatisk politiker i år 2000 til en fuldblods diktator i dag. Putin leder et kleptokrati, men formår stadig at opretholde en vis folkelig opbakning. Hvor længe vil den støtte vare? Og kan krigen, der er så tæt på os, overhovedet stoppe uden en klar vinder på slagmarken? Hvor længe vil den vestlige koalition holde sammen?