Legal action

Træn din krop og udforsk Grundloven og retssystemet

Legal Action fokuserer på både rets- og politiarbejde. Navnet “Legal Action” afspejler vores mål om at kombinere den teoretiske del af rets- og politiarbejdet med de fysiske udfordringer, der især findes i politiets verden.

Ugens To Moduler

Hver uge tilbyder vi to moduler:

1. Fysisk Træning: Dette modul er dedikeret til fysisk træning, der forbereder dig på de praktiske udfordringer i politiarbejdet.
  2. Teoretisk Viden: Her får du en dybere forståelse af vores lovgivningsprocesser og lærer at læse lovbøger. Vi sikrer, at dette modul er både engagerende og informativt.

Ved at kombinere fysisk træning med teoretisk viden, gør vi rets- og politiarbejde både spændende og lærerigt – og det er ikke så tørt som det kunne lyde.

Både teori og fysisk træning

Undervisningen i Legal Action består af to hovedområder: fysisk træning og teoretisk forståelse.

I den fysiske del vil eleverne blive introduceret til politiets fysiske optagelsesprøve og arbejde mod at kunne bestå denne. Træningen er opbygget omkring forskellige aktiviteter med fokus på kondition og styrke. Eksempler på træning inkluderer løb i forskellige, former, styrketræning med og uden redskaber, højintenst boldspil og mountainbike-træning på vores bane fire km fra skolen.

Den teoretiske del fokuserer på at skabe en dyb forståelse af lovgivningsprocessen. Vi dækker vigtige emner som retsplejeloven, straffesystemet og Grundloven.

Disse emner er grundlæggende for det danske juridiske system og er essentielle for at forstå rets- og politiarbejde.

For at vælge Legal Action som profilfag skal man have lyst til den praktiske og teoretiske del.

Vigtigheden i samarbejde

En vigtig færdighed i politiet er samarbejde. I Legal Action laver vi samarbejdsøvelser på tværs af både fysiske og teoretiske opgaver. Disse øvelser giver en forsmag på, hvordan der arbejdes i det virkelige liv.

Uanset om du ønsker at arbejde som politimand, jurist, eller blot vil udforske rets- og politiverdenen, giver Legal Action dig en mulighed for at teste dine samarbejdsevner gennem virkelighedsnære cases. Du vil også blive udfordret fysisk.

Legal Action er derfor en oplagt mulighed for at udvikle dine samarbejdsevner og få indsigt i både de teoretiske og praktiske aspekter af rets- og politiarbejde.